Friday, April 8, 2016

Mexico'2016: 1. Cancùn

24.03.2016

Пристигаме в Канкун от Хавана с полет на Interjet. По разписание излитаме в 17:30, а кацаме в 17:40. Не зашото полетът трае 10 минути, а защото Канкун е в друга часова зона.
През прозореца се вижда .. джунгла. И какво е това изровеното? Град на маите? Летището в Канкун?
Опашка за граничен контрол, която минава сравнително бързо. Искаме максимално допустимия престой в Мексико - 180 дни - и това усъмнява полицайката. Сканира ни американските визи. Това пък защо? Вика началника си. Предупреждава го, че говорим испански. Той с усмивка към нея - Е, какво те притеснява? И минаваме.
Опашката за митницата е огромна. Целият багаж се сканира. Моят предизвиква интерес. Питат ме дали не се опитвам да внеса нелегално.. ябълка. Отричам. Не настояват повече. Саморъчно натискаш бутон и уж на случаен принцип бутонът светва червено, което означава ръчна проверка на багажа. Защо ли не им вярвам в случайния принцип когато при мен светва в червено. Багажът ми е претърсен, но не основно. Дали нося цигари? Ами не, не пупа. А за подарък? Не познавам никого в Мексико. Алкохол? Не. Опитва се да ми прибере багажа в раницата. Усмихва ми се, че не е успяла и ми я връчва. И тогава виждам съседната служителка връчва малката ми раница с всички документи, банкови карти и пари на други пътници. Навреме я спасявам.
Забелязва се усилено полицейско присъствие. Но са много любезни. Както и таксиджиите - нищо, че отказваш да им ползваш услугата, упътват те къде е спирката на автобуси. На гишето на ADO се снабдяваме и с билети за Мерида за следващия ден. От летището в Канкун има автобуси както до Канкун, така и до Плая де Кармен, Тулум и Мерида.
Резвервирала съм стая в хостел, уж близо до автогарата. За едното спане хотелите в Канкун са много скъпи. Лутаме напред-назад докато намерим хостела - улиците имат имена, но сградите нямат номера. Не ми харесва този град. Как можеш да почиваш в него?! Как съм резервирала стаята, че съм пропуснала, че е с обща баня. Я да проверя как са следващите в Мерида. И те. Явно като резервираш хостел в Мексико през booking.com трябва изрично да пише, че стаята е с баня.
Излизаме на вечеря. Къде музиката е на макс, къде е празно. Избираме заведението, чийто собственик преди това ни е упътил за хостела. Сервитьорът е възрастен. На млади години пътувал из Европа. Дали аз на стари ще бъда сервитьорка?




 Filete de pescado al mojo de ajo:

Разходи:
- нощувка в хостел Mundo Maya, 24 USD - 543 $
- билети за автобус: летище - Канкун, Канкун - Мерида за двамата - 1012 $
- вечеря - 340 $
- вода + шоколад - 30 $

Следва >>

No comments:

Post a Comment